søndag den 7. august 2011

Fødselsstraf

Seriøøøst!!!
Hvor meget hår skal man tabe??!! Hvis kvindeligheden sidder i håret, så er jeg snart tæt på at være en mand!
Der er hår alle steder - i sofaen, på gulvet, rundt om babyens hals - og så gør det det ikke bedre, at Hannah for alvor er begyndt at hive hårdt fat i alt, hun kommer i nærheden af af næse, øjne, mund... og hår.
Hårtabet får mig til at tænke på, hvorfor man skal straffes for at have født et barn. Hårtabet er jo ikke det eneste, der indtræder af fysiske fortrædeligheder. Det er i hvert fald de færreste, jeg hører om, som har oplevet, at de bliver endnu mere toplækre lige efter fødslen. Det er selvfølgelig en tilstand, man selv kan gøre meget ved hen ad vejen, bevares, men hvorfor denne 'straf'', når nu der er så meget andet at tage sig af som nybagt forælder?
Svaret må være, at vi kvinder glemmer alt om os selv og lægger al forfængelighed på hylden, så vi kan koncentrere os fuldt og helt om de små, nye mennesker, der intet kan selv. Ikke?
Ellers forstår jeg simpelthen ikke naturen.

2 kommentarer:

  1. Nej, suk... Det er rædselsfuldt at tabe håret. Og så ovenikøbet så meget af det. Man når jo at blive glad for det... Men der er heldigvis også kvindelighed andre steder (de bliver desværre også mere tynde og slaskede med tiden), jeg overvejede seriøst et eller andet odiøst produkt kaldet 'regaine', da det var allerværst med hårtabet. Blev dog enig med mig selv om at det nok ikke var supersmart, hvis det blev overført via modermælken.

    SvarSlet
  2. Uha, ja, Regain... var det ikke det produkt, der for en hel del år siden fik skylden for at have ødelagt adskillige halvskaldede mænds isser?
    Godt, du ombestemte dig, Johanne.
    Men endnu mere bekymrende: Betyder din kommentar, at du ikke har fået din fulde hårpragt tilbage endnu? Regnede egentlig selv med at have fået manken tilbage, når jeg skulle tilbage på arbejde...

    SvarSlet