fredag den 11. november 2011

Nedtælling: 6, 5, 4 (uger)

Uaks! Tænk, at der er mindre end fire ugers barsel tilbage. Rent teknisk er jeg faktisk allerede færdig med barsel og er nu på ferie. Vildt!
For en måned siden kunne jeg slet ikke se det for mig. Nu er jeg nærmest klar til at fjerne mig selv lidt fra ansvaret for mit barns velfærd. At arbejde bliver jo rent ’life light’ (siger hun nu…).
Men ærligt talt, så havde jeg nok regnet med – inden jeg fik barn, selvfølgelig – at, når Hannah blev seks måneder, så spiste hun gladelig al skemad. Bum. Når jeg startede på arbejde, sov hun hele natten og blev ikke længere ammet. Bum. Altså, at det nærmest var en kosmisk lov, en slags trepartsforhandlet aftale mellem mor, barn og arbejdsgiver, at tingene ligesom klappede, så livet kunne fortsætte som før.
Tænk, at man som rimeligt oplyst menneske kan tage sådan fejl og blive fældet af glidende overgange!
Til gengæld er det gået op for mig, at jeg faktisk kommer hjem efter arbejde hver dag. I mit hoved tog jeg af sted om morgenen, og kom først hjem tre uger senere. Men sådan er det jo slet ikke!
Hvor bliver man klog af at blive mor!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar