tirsdag den 13. september 2011

En magisk dag

I dag fylder Hannah seks måneder. Tænk, at hun allerede er halvvejs mod sit første år!
Det er en dag, jeg som førstegangsmor har set meget frem til, for når man har læst sig vind og skæv i hjemmesider, bøger, magasiner og foldere om, hvad spædbarnet må og ikke må, er halvårsdagen jo helt og aldeles magisk!
Lige pludselig må bebsen spise det samme som os (pånær af honning, som er en anden dato). Hun må sidde i høj stol m.m. Jeg behøver ikke længere bekymre mig om fladt baghoved, og øjenfarven burde være blivende.
Puf! Som med et trylleslag er verden forandret.
At realiteterne så ser lidt anderledes ud (der går nok lidt tid, før hun spiser pasta limone, og hun har længe kunnet sidde selv) er jo en helt anden sag. For milepælen skal fejres! Så langt, så godt.
Vi fejrede det på en måde i går ved at være til babysvømning for første gang. Og det viste mig, at jeg tydeligt kan mærke, at der er gået seks måneder - på mig selv. Jeg kampsvedte ikke det mindste, da jeg nåede frem til billetlugen i Frederiksberg Svømmehal og skulle have styr på dos and don'ts i forhold til svømning for de mindste. Det var ligefrem en ren og afslappende fornøjelse (ikke mindst takket være min erfarne veninde og en baby, der var vild med det)...

Hip hurra! Og tillykke til alle seksmånedersbabyerne derude...











Fødselsdagsbarnet - nu med
tænder!

1 kommentar:

  1. Og det er i den grad en ommer:-) Glæder os til næste gang mormor bikinien skal luftes:-)

    SvarSlet